torsdag 28 november 2013

MÅNDAG

I måndags hade jag min första dag på barnhemmet. Jag var i nursery hela dagen. Det vill säga med barnen. Det är dit de kommer om de har skadat sig, har ont, eller bara vill leka, det är som ett lekrum! 
Dagarna är väldigt korta. Och det är tur. För det är så varmt!! Det är två timmar före lunch. En timmes lunch och sedan två timmar på eftermiddagen. Alldeles lagom!!

Jag har läst lite bloggar och så innan. Och många har sagt att man får en chock av barnhemsbarnen och hur de har det. Och det är klart att man reagerar på vissa saker. Men jag fick absolut ingen chock. De var exakt som jag hade tänkt mig. 
Dock så var inte själva arbetet som jag trodde. För det första är det 275 barn på barnhemmet/skolhemmet. Så man lär inte direkt känna dem. Och det mesta av arbetet som behövs göra är praktiska saker. Till exempel måla, lägga en cementgrund, och bygga olika saker. Det är bara 3-4 volontärer varje dag som jobbar med själva barnen.


Måndagen är egentligen den enda "lediga" kvällen (då det inte erbjuds nått haha) Men den här måndagen hade baren mitt emot ordnat ett litet party! Med beerpong, balonglekar, drinkar och lotteri. Så kul. Det är så kul att umgås med thailändare med!

Det var vi som bor här och även de som är på introduktionsveckan nu var här :)


Söta tjejer!! Till vänster och mitten, mina två roomies här. Till höger, en svensk tjej som har bott här innan vi kom!

Det var fransmän vs svenskar + en fransyska haha

& Ebba vann en t-shirt på lotteriet!! Så lycklig var hon!!


Jag, Ebba, Remi och Benzi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar