söndag 24 november 2013

INTROVECKAN ONSDAG

Dagen började med att vi åkte till några thailändare som gjorde egna armband. De gjorde pärlorna själva från kokosnötter. Så coolt!! Där fick vi testa att göra egna armband och också köpa deras. Man kunde också välja ett och få sitt namn ingraverat i thai. Har ingen bild på mitt sånt men kan lägga upp det senare!

Britt & Ebba


Mitt armband jag gjorde själv




 Sen åkte vi till stället där vi ska bo sen och hade thai-coocking-lesson. Vi fick lära oss att göra nån wok med risnudlar, tufu, grönsaker och majs. Och till det papyasallad.

 Min första riktiga thaimat som jag har gjort själv!!


 Vi åkte sen in till singburi town där vi (jag och britt) gjorde fotmassage i en timme för 35 kr. Riktigt skönt. De skrattade så åt våra myggbett. Vet inte varför hahah

 På kvällen åkte vi till en resturang där man fick välja massa råa ingredienser och sen tillaga de själva på en slags fondue med vatten och fett. 



Jag frågade vad det här var och en kvinna svarade "meatball" "WHAT??" tänkte jag, HUR KAN DETTA VA EN KÖTTBULLE? Så jag frågade en till och hon sa "meatball but not round" hahah 

Hela gruppen
Min köttbulle på grillen.
Jag kan säga att det var ingen köttbulle, men jag har ingen aning om vad det var. Någon typ av kött i alla fall tror jag haha. 

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du har haft det fantastiskt än så länge! Är övertygad om att resten blir lika bra! Hoppas du får en fortsatt trevlig resa så får du berätta allt om den när du kommer hem :-)

    Kramar från familjen Wennblad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket! Har verkligen hur kul som helst! Vill inte åka hem.. haha.
      Hälsa alla!!

      Radera