måndag 18 november 2013

DAG ETT SÖNDAG



Efter mer än ett dygns resande med bil, flyg, flyg, tunnelbana, buss och tuktuk var jag äntligen framme! Det är så vackert här. Även om inte standarden är den bästa trivs jag super. Det är så lugnt och fridfullt. Vi bor bara på det här stället denna veckan, sedan när vi börjar projekten flyttar vi till en annan byggnad. Vi är sex tjejer och en kille här. Från 18 till 29 år. Tre är från Sverige och resten är ifrån holland, frankrike och tyskland. Jag delar rum med en holländsk tjej och det funkar riktigt bra!! 
Jag trodde att det skulle vara svårare för oss att bli ett gäng osv. Trodde att vi inte skulle prata med varandra på några dar men det är jättego stämning och funkar jättebra. Det beror nog till stor del på att alla här reser ensamma. Jag som trodde jag skulle va den enda! haha



Min säng!! Som jag har pimpat helt själv!! haha


På kvällen så åkte vi till en liten bar längre bort (där vi ska bo när vi börjar projekten) Det var någon speciell dag/högtid. Kommer inte ihåg vad den hette.
Men vi fick vara med på en av traditionerna som gick ut på att man gjorde såna här flytande saker med blommor och ljus. Sedan tog man en del av sin nagel och lite av sitt hår och la i den och sedan la man den i floden. Meningen var att allt det dåliga ska flyta iväg med den här saken. Så du blir "ren" och kan börja om på nytt, och låta nya bättre saker komma in i ditt liv.

Thailändarnas. Så fina!!


Vår volontärers. Nästan lika fin!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar