tisdag 10 december 2013

SÖNDAG

Klockan 3 på natten sa jag hejdå till stället där jag hade tillbringat mina två senaste veckor. Så sjukt sorgligt. Hade lätt kunnat stanna några veckor (månader) till....

Här bodde alltså jag i två veckor! (Bilderna tog jag smart som jag är på dagen sa man såg nått!!)


Bytte våningssäng mot en dubbelsäng för en natt i Bangkok. Rätt gött!!

Spenderade början av min sista dag vid poolen på taket. Inte helt fel alltså!!


Vi åt lunch på ett ställe med det här i hela taket. HEJA SVERIGE!!

Vi tog sedan en tuktuk (trots stora protester från mig) till Chatuchak (den största weekend marketen i världen) var där för två helger sedan också. Men hann inte se ens en femtedel så jag hade inget emot att se det igen!!

Fick bl.a med mig den här väskan för 40 kr som jag hade när jag åkte hem. Perfekt. 

Sen skulle vi ta skytrain till MBK men då fick vi syn på det här och ville inte gärna gå förbi demontsranterna. Så det blev en taxi till mbk istället! Men det är ju minst lika bra ;)


På mbk hittade vi många affärer med roliga namn haha. Jag har ju varit här innan med. Men hann inte se allt här heller så var absolut värt ett besök igen!!

Nöjda tjejer som shoppat loss! haha

Vi drog oss sedan hem mot hotellet vår gata och hotellet igen. Bodde på khao sam road den här gången. Roligt att testa nya områden varje helg! Jag gillade det verkligen faktiskt. Dock väldigt turistigt. Så jag var glad att ha bott i andra områden först så jag sett fler sidor av Bangkok :)

Där såg vi denna härliga killen(?). Men strumpor, flipflop och tighta typ cykelbyxor, och hör och häpna, detta matchade han med en rosa pottfrilla, inte illa!!

Glada tjejer!!

Fick en riktigt bra avslutning på Bangkok och min tid i Thailand. Det var så fruktansvärt sorgligt att åka. Jag tröstade mig med att jag kommer tillbaka. Snart. En längre tid. Kanske så småningom för alltid....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar