onsdag 2 oktober 2013

VARFÖR THAILAND?

För mig var valet ganska självklart. Jag har varit intresserad och fascinerad av asien så länge jag kan minnas. Men det var när jag var på semester med min familj i Thailand för två och ett halv år sedan som jag verkligen fastnade för landet. Men det var inte av samma anledningar som de flesta andra. Det var inte pga de långa vita paradisstränderna, det var inte på grund av de turkosa vattnet, den billiga shoppingen, inte ens på grund av den goda maten. Nej anledningen att jag fastnade var annorlunda. Det som fick mig att drömma mig dit igen enda sedan dess är människorna; kulturen, det härliga språket, den avslappnade mentaliteten och leendena.
Därför blev valet ganska enkelt när jag skulle välja ett land att lära känna djupare. Hittills har jag ju bara fått uppleva "turistsidan" av landet. Jag hoppas nu på att kunna få se en annan sida. Och jag hoppas att den tilltalar mig lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar