tisdag 3 december 2013

MÅNDAG

Måndag och tillbaka på barnhemmet igen! Började måla på en tiger. Bild kommer så småning om!
Tyvärr blev en tjej av oss volontärer bestulen på pengar från hennes väska som låg i ett rum. Så de samlade typ alla barn och rektorn och en munk kom och pratade allvar. Det var dels om denna incidenten och om att några barn hade stulit fisk från någonstans och att killar och tjejer inte får leka/träffas efter middagen på kvällen.
Jag tycker allmänt de är otroligt skötsamma för att vara nästan 300 barn i 3-12 år på en skola/barnhem


 Medan barnen väntade på nån mer som skulle komma och prata roade jag mig med de lite äldre killarna som jag inte träffar så mycket annars eftersom de inte kommer till lekrummet eller kommer och vill kramas eller leka. Men de är sjukt goa!!

Stiliga killar!!

Här är det inget konstigt att två killar i 10-12årsåldern går och håller handen till fotbollsplanen eller sover i varandras knä när de är trötta. Har aldrig tänkt på att det är bara tjejer som gör de hemma. Men när jag såg det kom jag på mig själv med att bli lite chockad (tyvärr!!) Men jag tycker de är så sjukt härliga. Det är allmänt accepterat i här i thailand att göra som man vill, om man vill va tjej/kille och jag tror det är väldigt ovanligt att säga typ "gay" till varandra osv som skällsord. Det är liksom inte så här. Så najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar